Managementul instituției

SCOALA GIMNAZIALA PANATAU COMUNA PANATAU JUDETUL BUZAU RAPORT DE ANALIZA A ACTIVITATII DESFASURATE IN ANUL SCOLAR 2012-2013 MOTTO: "Scoala cea mai buna este aceea in care inveti inainte de toate sa inveti" MISIUNEA SCOLII: Scoala noastra promoveaza identificarea si dezvoltarea calitatilor si aptitudinilor fiecarui elev pentru a fi capabil sa-si aleaga viitorul cel mai potrivit si sa se adapteze unei societati dinamice. Climatul organizatiei scolare este unul deschis caracterizat prin dinamism si grad inalt de angajare a membrilor institutiei scolare;este un climat stimulativ care ofera satisfactii, relatiile intre cadrele didactice fiind deschise,colegiale,de respect si sprijin reciproc. ACTIVITATEA MANAGERIALA In realizarea functiilor manageriale ,directorul a avut atentia indreptata spre organizarea muncii in echipa,obiectivul principal fiind acela de a realiza un invatamant de calitate in unitatea scolara pe care o conduce si de a creste importanta scolii in comunitatea locala. REALIZAREA DOCUMENTELOR DE PROIECTARE MANAGERIALA Facand o diagnoza asupra activitatii anului scoalar trecut si a situatiei concrete a noului an scolar ,avand la baza cerintele Legii Educatiei Nationale,ROFUIP,deciziile si precizarile MEN si ISJ Buzau,in sedintele Consiliului de Administratie s- au elaborat urmatoarele documente de proiectare a activitatii scolare:planul managerial al scolii in anul scolar curent,graficul si tematica sedintelor Consiliului de Administratie,planificarea activitatii catedrelor si comisiilor numite in Consiliul Profesoral,proiecte de parteneriat,planificarea activitatii de monitorizare ,indrumare si control. ANALIZA ACTIVITATII DESFASURATE DE CATRE CONDUCEREA UNITATII Activitatea scolii s-a desfasurat pe baza principiului muncii si responsabilitatii colective si individuale,stimuland initiativele si respectand legislatia si regulamentele.De la inceputul anului s-au organizat echipele (catedre,comisii,consilii),s-au stabilit responsabilitati si s-au instruit sefi de grupuri de lucru.Au fost constituite comisiile metodice "Limba si comunicare" ,"Matematica si stiinte", "Om si societate" , comosoa metodica a invatamantului primar. Au fost constituite comisiile metodice:comisia profesorilor diriginti,comisia de disciplina,comisia de perfectionare continua,comisia pentru activitati extracurriculare,comisia pentru alcatuirea orarului,comisia pentru situatii de urgenta,comisia de distribuire a cornurilor si a laptelui,comisia de casare si inventariere , comisia de evaluare si asigurare a calitatii invatamantului in cadrul scolii,comisia de combatere a violentei scolare,comisia de organizare a concursurilor scolare. Au fost constituite urmatoarele consilii:Consiliul Profesoral,Consiliul de Administratie,Consiliul reprezentativ al parintilor. Fiecare responsabil de catedra sau comisie a raportat semestrial in fata Consiliului Profesoral modul cum s-au achitat de resonsabilitatile si sarcinile primite. Pentru buna desfasurare a serviciului secretariat si contabilitate ,activitatea a fost organizata pe domenii si responsabilitati concrete conform atributiilor stabilite prin fisa postului . Activitatea scolara s-a desfasurat conform orarului aprobat in Consiliul de Administratie,respectand ROI. MONITORIZAREA ACTIVITATII Intreaga activitate a fost monitorizata permanent atat de conducerea scolii cat si de catre responsabulii de catedre si comisii ,de catre serviciul secretariat si contabilitate. Monitorizarea s-a realizat prin colaborare permanenta ,analize periodice,discutii individuale,asistente la ore,control saptamanal pentru personalul nedidactic,organizarea unor sedinte de lucru. S-a urmarit implicarea intregului personal si a parenerilor sociali in activitatea scolii,constientizarea responsabilitatilor,dialogul permanent,schimbul de opinii,valorizarea initiativelor. Disfunctiile si conflictele au fost identificate la timp si remediate. AUTOEVALUAREA ACTIVITATII MANAGERIALE Puncte tari: -promovarea unui climat de respect fata de munca -stil democratic si transparenta in toate actiunile intreprinse -dorinta de autodepasire,dublata de ambitia de a ridica prestigiul scolii -calm si intelegere fata de problemele colectivului -colaborare eficienta cu toti partenerii educationali -dorinta de perfectionare a activitatii manageriale Puncte de imbunatatit: -dezvoltarea abilitatilor de comunicare si relationalre la nivelul grupului -dezvoltarea abilitatilor de leader -participarea la cursuri de management educational -participarea la activitati de schimb de experienta cu alti directori colegi Dorinta de perfectionare s-a facut simtita pe parcursul intregului an scolar.Ea s-a manifestat atat prin colaborarea stransa cu colegii directori cat si prin participarea la sedintele cu directorii si la cursuri de formare,absolvind in octombrie 2013 Cursul pentru ocuparea postului de director in invatamantul preuniversitar organizat de InfoEducatia in colaborare cu ISJ Buzau.Pentru anul urmator directorul scolii şi-a prevăzut o pregătire continua în domeniul managementului educaţional prin participarea la schimburile de experienţă dintre directori şi instruirile organizate de ISJ Buzau şi CCD Buzau. RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE RESURSE MATERIALE Scoala gimnaziala Panatau dispune de 7 sali de clasa corespunzatoare din toate punctele de vedere pentru desfasurarea activitatii didactice ,un laborator de informatica dotat cu 15 calculatoare functionale,un cabinet director,un cabinet secretariat,o cancelarie,o magazie de depozitare a materialelor ,magazie de lemne .In laboratorul de informatica a fost reconditionata reteaua Ael,care este functionala ,a fost introdus internet Wireless la nivelul scolii,nelimitat.Este necesar construirea unui teren de sport,care si-a facut simtita lipsa in anul scolar curent ,avand in vedere potentialul sportiv al scolii.Scoala nu detine internat,cantina,terenuri agricole sau alte spatii care nu sunt destinte invatamantului ,insa cu sprijinul comunitatii locale elevii beneficiaza la sfarsitul orelor de o masa calda,ceea ce arata sprijinul si apropierea comunitatii fata de elevi si de parintii acestora,fiind un ajutor important.Structurile arondate ,Scoala primara Begu,Scoala primara Tega si Scoala primara Zaharesti dispun de cate o sala de clasa unde activitatea didactica se desfasoara in regim simultan. RESURSE FINANCIARE Ca ordonator secundar de credite ,am proiectet bugetul anului financiar,impreuna cu serviciul contabilitate ,concretizat ulterior prin identificarea necesarului de capitole si articole la buget si la veniturile extrabugetare .In afara de sursa bugetara exista si finantarea prin diverse sponsorizari realizate in acest an prin implicarea conducerii scolii in crearea unui spatiu adecvat si chiar dezvoltat pentru desfasurarea activitatii didactice si educative,incheindu-se contracte de sponsorizare cu S.C.Transferoviar Calatori Cluj si S.C. Schindler Romania Bucuresti,cu ajutorul carora s-a reabilitat spatiul scolar deteriorat.Sub coordonarea d-nului profesor de muzica Rosu Gheorghe ,s-a propus catre Consiliul Judetean derularea unui proiect pentru activitati de tineret care s-a concretizat cu finantarea Scolii Gimnaziale Panatau pentru participarea la "Festivalul International al Tineretii" din Mangalia cu elevii ce au inclinatii deosebite spre muzica. Conform metodologiei de finantare s-au analizat resursele financiare si am decis cu ajutorul serviciului contabilitate destinatia fondurilor conform prioritatilor.Motivatia principala este asigurarea salarizarii si a functionarii in parametrii normali a unitatii scolare. Eficienta se poate constata trimestrial prin executia de buget. RESURSE UMANE Anul scolar 2012-2013 a functionat cu un numar de 178 de elevi si prescolari,indrumati de 20 de cadre didactice calificate.Situatia este ingrijoratoare datorita scaderii numarului de elevi de la un an la altul,urmand ca in cativa ani sa se invete in regim simultan la Scoala Gimnaziala Panatau ,nivel gimnazial,ceea ce va ingreuna desfasurarea procesului instructiv-educativ. DESFASURAREA PROCESULUI INSTRUCTIV EDUCATIV CATEDRA "LIMBA SI COMUNICARE" Pentru anul scolar 2012-2013 , comisia "Limba si comunicare" compusa din prof.def. titular Radu Bianca -limba romana(responsabil comisie sem I) ,prof.def. titular Vasile Luminita -limba engleza(responsabul comisie semII),prof.gr II titular Stanciu Stelian-limba germana ,prof.deb suplinitor calificat Fratiloiu Sorin-limba franceza,prof.deb suplinitor calificat Rusti Cristina -limba romana sem.II , a respectat planul managerial ,desfasurand activitati scolare si extrascolare din cele mai diverse, pentru a-i stimula pe elevi si pentru a-i implica in toate initiativele venite dinspre scoala.In cadrul lectiilor de predare-invatare-evaluare,profesorii acestei comisii au folosit preponderent metode moderne pentru stimularea elevilor si pentru a-i ajuta sa se integreze in colectivul de elevi. S-a constatat ca, in general, profesorii din cadrul acestei comisii s-au preocupat de pregatirea elevilor in raport cu standardele curiiculare de performanta,obtinand rezultate in conformitate cu cerintele programelor scolare. A fost dezvoltata la elevi pasiunea pentru disciplinele umane, stimulandu-le in special creativitatea,gustul estetic si artistic,inbogatirea vocabularului si dezvoltarea exprimarii scrise si orale in conformitate cu normele limbii literare.Un alt obiectiv realizat de catre comisia metodica "Limba si comunicare " se refera la promovarea valorilor altor culturi si popoare ,cu ajutorul limbilor straine. Rezultatele pe care cadrele didactice le-au obtinut cu elevii la clasa au fost destul de bune si promitatoare ,demonstrand implicarea si dedicarea totala a cadrelor didactice si a elevilor din cadrul Scolii Gimnaziale Panatau. La disciplinele umaniste din cadrul acestei comisii s-au folosit fise de evaluare in conformitate cu prevederile MEN ,intrucat s-au constituit teste vu toti itemii(obiectivi,semiobiectivi,subiectivi),. Mai mult ,pe langa evaluarile clasice,s-au folosit si alte metode de evaluare alternativa ,cum ar fi:portofoliul,interviul,proiectul individual si de grup,referate. Asadar ,profesorii din cadrul acestei comisii au urmarit modul in care elevii coopereaza pentru obtinerea unui rezultat comun.Nu intamplator, elevii au fost indrumati sa realizeze proiecte de grup ,prin intermediul carora elevii au demonstrat spirit de colegialitate ,responsabilitate si si-au insusit notiuni noi legate de o tema anume. Activitatea suplimentara la limba si literatura romana ,desfasurata cu elevii clasei a VIII-a ,i-a ajutat pe acestia sa obtina rezultate bune la Evaluarea Nationala 2012. La nivelul comisiei s-au organizat diverse serbari pentru a marca fiecare eveniment important din viata scolii :activitatea de celebrare a zilei de 1 Decembrie organizata in parteneriat cu Scoala Gimnaziala Colti si Primaria Panatau care a premiat castigatorii competitiei de cultura generala ,activitatea "Eminescu-vesnic tanar" care a devenit o traditie a scolii s-a desfasurat intr-o atmosfera placut culturala in care elevii si-au demonstrat pretuirea marelui poet prin recitarea de poezii, demonstrarea creativitatii prin desene ce reprezinta scene din frumoasele poezii, activitatea "Ziua internationala a mamalor" ,"Ziua internationala a copilului".Atat elevii cat si familiile acestora au manifestat un interes sporit pentru astfel de activitati participand si implicandu-se in organizarea lor. COMISIA ''MATEMATICA SI STIINTE'' Comisia "Matematica si stiinte" compusa din prof.gr II suplinitor calificat Bocan Elisabeta-chimie(responsabil comisie) devenit prof. Titular al scolii incepand cu anul scolar 2013-2014,prof.gr II titular Nita Andreea -matematica,prof.def.titulat Alexa Dorina-fizica, prof. gr II suplinitor calificat Ghinea Emil-biologie, si-a desfasurat activitatea conform graficului aprobat .Activitatile comisiei a avut in vedere pe langa desfasurarea eficienta a procesului instructiv educativ urmatoarele aspecte:intocmirea planificarilor calendaristice,desfasurarea de activitati metodice curriculare si extracurriculare. Studiind cu atenţie programa şcolară, manualele şi urmărind indicaţiile de ultimă oră ale I.S.J. Buzau, colectivul comisiei a întocmit planificările anuale şi semestriale la matematică si stiinte şi la disciplinele opţionale conform particularităţilor vârstei elevilor, puterii lor de înţelegere, precum şi evitării supraîncărcării. - planificarea materiei a fost făcută în concordanţă cu cerinţele programei şcolare şi nevoiile elevilor; - proiectările didactice sunt unice, ele urmărind situaţia concretă din şcoală şi de la clase, competenţele finale, o repartizare optimă a numărului de ore pentru fiecare capitol şi unitate de învăţare, planificarea orelor de recapitulare semestrială şi finală; - transmiterea accesibilă a informaţiei conform nivelului de pregătire a elevilor s-a realizat la nivelul fiecărei clase, în funcţie de programa şcolară;? alegerea unei strategii optime pentru -parcurgerea eficientă şi integrală a programei şi tingerea obiectivelor generale şi specifice; Pe întreg parcursul anului şcolar profesorii de matematică si stiinte au urmarit: - transmiterea integrală a cunoştiinţelor planificate, aplicând metodele adecvate la fiecare clasă; - folosirea unui limbaj corespunzător; - formarea de priceperi şi deprinderi specifice obiectului; - dezvoltarea gândirii logice şi a capacităţilor necesare înţelegerii şi utilizării noţiunilor matematice ca instrument de lucru şi în studiul celorlalte discipline de învăţământ; - formarea la elevi a convingerilor că matematica este necesară înţelegerii ştiinţelor naturii, că are un rol deosebit în lumea contemporană; Pentru ridicarea nivelului de pregătire al elevilor, în cadrul orelor de matematică si stiinte s-au îmbinat metodele clasice cu cele activ-participative, folosindu-se cu succes problematizarea, învăţarea prin descoperire, algoritmizarea. Acest lucru a dus la crearea unor situaţii care au stimulat spiritul de observaţie, judecata deductivă sau inductivă, elevii fiind antrenaţi în propria lor instruire printr-o învăţare eficientă în clasă.La începutul anului şcolar au fost date testări iniţiale pe modelul postat de MEN, a fost realizat baremul de corectare şi matricea pentru fiecare clasă în parte.Rezultatele la testările iniţiale au fost analizate cu fiecare elev în parte, individual cu părinţii elevilor în cadrul şedinţelor cu părinţii, în cadrul comisiei de "Matematică si stiinte "şi a fost stabilit un program de pregătire cu elevii atât pentru elevii cu goluri în cunoştinţe cât şi pentru pregătirea pentru concursuri şcolare şi examene naţionale. S-a urmărit permanent pregătirea elevilor atât sub aspectul volumului cât şi al capacităţii de sintetizare şi operare cu noţiunile însuşite, lucruri reieşite atât din verificările orale cât şi din cele scrise. Notarea s-a realizat în mod ritmic, atât prin testări sumative la sfârşit de capitol şi prin lucrarea scrisă semestrială la matematica, dar şi prin urmărirea zilnică a asimilării cunoştinţelor, prin chestionare şi testări frontale. S-a urmărit să se realizeze o corelaţie cât mai mare între activităţile de învăţare şi obiectivele generale cu prevederile programei şi numărul orelor efectuate.S-a urmărit o fixare cât mai mare a conţinutului activităţilor de învăţare în timpul orelor de curs şi transmiterea accesibilă a informaţiei conform nivelului de pregătire a elevilor.În cadrul catedrei s-a monitorizat parcurgerea ritmică a materiei, iar la acele clase unde din motive obiective (mulţi elevi bolnavi într-o anumită perioadă, mai multe ore de recapitulări pe un anumit capitol, etc.) s-a observat o rămânere în urmă s-au luat măsurile necesare, astfel ca la sfârşitul anului şcolar la toate clasele materia a fost parcursă în întregime. Verificarea continuă, notarea ritmică au imprimat un dinamism în stilul de muncă al elevilor, s-a diminuat atitudinea pasivă, contemplativă a elevilor, influenţând considerabil reuşita la învăţătură. Prin dezbaterile din cadrul comisiei,"Evaluarea-proces sau produs",prin lectiile demonstrative "Calcule legate de concentratia in procente de masa","Adunarea si scaderea fractiilor" ,"Reactii de substitutie sau de simpla inlocuire ", prin proiectul educativ "Traieste sanatos,mananca inteligent" s-a asigurat legatura intre disciplinele reale si apropierea elevilor de studiul acestor discipline . COMISIA "OM SI SOCIETATE" Comisia "Om si societate " ,formata din prof. suplinitor gr II Pavel George(responsabil comisie)-geografie si T.I.C., prof. suplinitor calificat deb. Guteniuc Nicolae -istorie si cultura civica, prof.titular gr.II preot Gavriloiu Sorin -religie,pof.suplinitor necalificat Rosu Gheorghe -educatie muzicala si educatie plastica,prof.suplinitor calificat Dutu Eugen-educatie fizica,prof.gr I suplinitor calificat Neacsu Daniel-educatie fizica,prof.Bocan Elisabeta -educatie plastica si-a desfasurat activitatea pe baza unui program la care si-au adus contributia toti membrii ,avand urmatoarele obiective: -proiectarea activitatii didactice pe baza noului curriculum,cu accent pe unitatea de invatare; -predarea si insusirea cunostintelor folosind metode activ-participative; -evocarea evenimentelor importante din istoria nationala si a comunitatii; -respect si consideratie pentru credinta strabuna si cultivarea spiritului de toleranta religioasa; -integrarea elevilor minoritari in comunitatea scolara si locala -pregatirea elevilor pentru concursurile si olimpiadele scolare; -dezbaterea temelor cercului pedagogic in cadrul comisiei metodice; Planificarile si proiectarea activitatii didactice au fost intocmite si predate la timp.Lectiile au fost minutios pregatite la fiecare obiect al ariei curiiculare ,folosindu-se materiale didactice diverse si metode participative pentru a usura dobandirea competentelor propuse.Elevii au fost antrenati in realizarea diferitelor proiecte si portofolii solicitate de profesorii de istorie si geografie. Activitatile desfasurate la nivelul comisiei :lectie demonstrativa "Secolul XIX-Secolul Natiunilor",dezbatere "Marea Unire-un vis implinit" ,referat "Rolul auditiei muzicale in orele de educatie muzicala",lectie demonstrativa "Crestinism la curbura Carpatilor",referat "Handbalul-aurul sportului romanesc",referat "Arta gotica",lectie demonstrativa "Europa de vest" au demonstrat implicare si un nivel inalt de profesionalism. Membrii comisiei au paticipat la proframe de perfectionare pe parcursul anului 2012-2013 si anume:prof.Pavel George a urmat cursurile programului POSDRU "Istorie -geografie" ,prof. Guteniuc Nicolae a urmat programul de perfectionare "Consiliere si Orientare" organizat de C.C.D. Buzau . Membrii acestei comisii s-au evidentiat in organizarea de activitati extracurriculare sportive,elevii participand la "Crosul ..............." organizat la Patarlagele unde elevii scolii s-au evidentiat obtinand premiul II ,au organizat parteneriate cu "Asociatia sportiva Patarlagele " si "Asociatia sportiva Buzau " cu ajutorul carora elevii au putut fi premiati cu medalii si cupe sportive.Au desfasurat proiectele educationale "Marea unire" in parteneriat cu Scoala Colti , "Un zambet pentru mama"-in parteneriat cu parintii clasei a V-a si si-au demonstrat implicarea in alte activitati precum "Ziua Europei-9 mai","Ziua international a copiilor -1 mai","Ziua eroilor -13 iunie" COMISIA METODICA A INVATATORILOR In anul scolar 2012-2013, comisia metodica a invatatorilor formata din prof.inv.primar titular gr I Rus Corina ,prof.inv.primar titular def. Chivoiu Stelian ,inst.gr I titular Gherghiceanu Costin ,inst.gr.I titular Gherghiceanu Florentina,prof.inv.primar suplinitor calificat Zaharia Patrica ,educatoare suplinitor calificat Ghitan Mihaela ,si-a propus urmatoarele obiective: -asigurarea calitatii actului educational prin intocmirea planificarilor calendaristice si detaliate,parcurgerea ritmica si de calitate a continuturilor scoalre,utilizarea de srategii activ-participative,folosirea activitatii independente,diferentiate,de grup,invatarea muncii cu calculatorul; - sustinerea scolarizarii,prevenirea abandonul scolar -organizarea de activitati extracurriculare; -participarea la programe de perfectionare individuale sau colective; -participarea si sustinerea de activitati in cadrul cercului pedagogic; -procurarea si confectionarea de materiale didactice; -colaborarea scoala-familie; Activitatea comisiei metodice a invatatorilor s-a desfasurat dupa planul managerial,dezbatut si aprobat in cadrul comisiei metodice cuprinzand lectia demonstrativa la clasa pregatioare+clasa II la Scoala Primara Zaharesti ,in care s-a evidentiat demersul didactic foarte bine conceput si aplicat,folosirea srategiilor didactice moderne si adecvate particularitatilor de varsta,referatul "Implicarea familiei in procesul instructiv educativ" Cadrele didactice,membrii ai acestei comisii cultiva la elevi atmosfera de munca ,respectul reciproc,dorinta de afirmare si autodepasire.Relatiile cadru didactic-elev se bazeaza pe respect reciproc,conduita civilizata,colaborare si intelegere,afectivitate.Pentru obtinerea unor rezultate deosebite la invatatura si disciplina s-a mentinut in permanenta o relatie de apropiere intre cadrele didactice si parintii elevilor,materializata prin lectoratele saptamanale cu parintii ,sedinte consultatii.In lectiile desfasurate la clasa ,invatatorii au aplicat tehnici de implicare individuala sau in grup a elevilor ,lucru in perechi si in grupuri mici,care au condus la participarea efectiva a tuturor elevilor la activitatile desfasurate ,acestia dobandind capacitati de cooperare,de sprijinsi de colaborare,de primire si asumare de sarcini,de lucru in echipa,de respectare a regulilor stabilite,de asumare a raspunderii individuale si colective.Fiecarein vatator a eleborat teste de evaluare(initiala,finala,formativa,sumativa) fiind insotite de descriptorii de performanta FB,B,S,in urma evaluarilor constatandu-se ca elevii detin cunostintele prevazute in programa scolara si dau dovada de receptivitate in ceea ce priveste invatarea.Toate activitatile instructiv-educative au determinat descoperirea ,de catre fiecare copil,a propriei identitati si formarea unei imagini de sine pozitive. Membrii comisiei au participat majoritar la cursurile de formare continua ICOS,in vederea predarii la clasele pregatitoare,dobandind noi competente de predare -evaluare a elevilor de la clasele invatamantului primar. In ceea ce priveste desfasurarea activitatilor extracurriculare ,s-au organizat serbari scolare cu prilejul Craciunului,de 8 Martie, ziua eroilor,s-au dezbatut anumita teme de circulatie,de protejare a mediului inconjurator,teme sanitare.S-au organizat drumetii pentru observarea naturii,a fenomenelor naturii,de colectare de materiale reciclabile.Cele mai multe asemenea activitati au fost desfasurate in cadrul saptamanii "Sa stii mai multe,sa fii mai bun!" perioada care a contribuit la adancirea si completarea procesului de invatamant,la dezvoltarea inclinatiilor si aptitudinilor elevilor.Cu ocazia "Ziua portilor deschise"prescolarii (grupa mare) au fost invitati la scoala ,fiind implicati in diferite activitati cu sprijinul d-nei educatoare si a d-nilor invatatori pentru a se acomoda cu spatiul scolar,activitate incununata de succes prin implicarea parintilor si a personalului scolii. COMISIA METODICA A DIRIGINTILOR Comisia dirigintilor compusa din prof.Bocan Elisabeta(diriginte clasa a VI-a si responsabil al comisiei),prof.Radu Bianca (diriginte clasa a VII-a) ,prof.Pavel George(diriginte clasa aV-a),prof.Alexa Dorina(diriginte clasa a VIII-a),prof.Rusti Cristina(diriginte clasa a VII-a pe perioada determinata martie-iunie 2013) si-a desfasurat activitatea conform graficului activitatii metodice care a cuprins: -Intocmirea tematicii si comunicarea temelor membrilor comisiei metodice a dirigintilor; -Realizarea portofoliului dirigintelui:continut,mod de realizare,unitate; -Studiul de caz "Inadaptarea scolara"; -Desfasurarea lectiilor demonstrative; Dirigintii s-au implicat in buna organizare a colectivelor de elevi,in desfasurarea serviciului pe scoala,in pastrarea unei legaturi stranse cu parintii elevilor ,militand pentru mentinerea si dezvolterea calitatii mediului scolar.Pentru identificarea elevilor cu probleme de adaptare la viata scolara si cu situatii deosebite in familie,alaturi de Comisia de disciplina si Comisia de prevenire a violentei in scoala,membrii Comisiei dirigintilor au urmarit ca prevederile regulamentului scolar sa fie cunoscut si respectat de elevi si de catre cadrele didactice.Au fost organizate la nivelul scolii intruniri la care au participat parinti,cadre didactice,reprezentantii comunitatii locale,in care s-au discutat diferite teme precum analiza propunerilor de optionale la nivelul scolii,analiza propunerilor activitatilor extracurriculare,problematica comportamentului violent in mediul scolar.Aceste intruniri au avut ca scop apropierea tuturor celor care au ca scop educatia tinerilor elevi,dezvoltatrea comportamentelor dorite de societate,orientarea socio-profesionala a elevilor si integrarea sociala optima a acestora. La nivelul comisiei s-au organizat diverse serbari pentru a marca fiecare eveniment important din viata scolii :"Ziua educatiei globale" a avut un program special in care s-a dezbatut importanta educatiei pe tot parcursul vietii,activitatea de celebrare a zilei de 1 Decembrie organizata in parteneriat cu Scoala Gimnaziala Colti si Primaria Panatau care a premiat castigatorii competitiei de cultura generala ,activitatea "Eminescu-vesnic tanar" care a devenit o traditie a scolii s-a desfasurat intr-o atmosfera placut culturala in care elevii si-au demonstrat pretuirea marelui poet prin recitarea de poezii, demonstrarea creativitatii prin desene ce reprezinta scene din frumoasele poezii,sebarea de Craciun care este speciala atat pentru cadre didactice,elevi ,cat si pentru comunitatea locala , activitatea "Ziua internationala a mamalor" ,"Ziua internationala a copilului",.Atat elevii cat si familiile acestora au manifestat un interes sporit pentru astfel de activitati participand si implicandu-se in organizarea lor. Proiectul educational "Traieste sanatos,mananca inteligent!" desfasurat pe parcursul anului scolar coordonat de d-na prof. Bocan Elisabeta si d-na prof.Alexa Dorina,prin activitatile propuse si desfasurate a reusit dezvolte elevilor scolii si tuturor celor care au participat la activitati un stil de viata sanatos. COMISIA DE EVALUARE SI ASIGURARE A CALITATII C.E.A.C ,in anul scolar 2012-2013 si-a desfasurat activitatea conform planului managerial propus la inceputul anului scolar.A intocmit semestrial şi anual propriul Raport de activitate, pe care l-a prezentat în Consiliul profesoral la termenele stabilite. A coordonat, monitorizat şi evaluat eficient aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare interna privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate de unitatea noastra de invatamant. Responsabilul C.E.A.C a participat la un curs unde a fost instruit in implementarea manualului de evaluare interna a calitatii educatiei in scoala,cu aplicatia informatica aferenta,care va usura semnificativ ,in anul scolar urmator ,munca responsabililor cu asigurarea calitatii educatiei prin automatizarea partiala a raportarii datelor catre ARACIP. ANALIZA S.W.O.T. 2012-2013 PUNCTE TARI: -cadre didactice calificate ,cu experienta,cu disponibilitate de perfectionare si fidelitate fata de scoala;cresterea numarului de titulari ai scolii si continuitatea didactica la clasa; -climat de colaboarare,cooperare si seriozitate in randul colectivului scolii; -interesul cadrelor didactice pentru participarea la examenele de obtinere a gradelor didactice ; -existenta unui colectiv de cadre didactice capabil de a obtine progres scolar si performante cu elevii; -existenta parteneriatelor cu familia elevilor,cu comunitatea locala, cu asociatii, cu cabinetul de consiliere scolara,cu alte unitati scolare -interesul elevilor de a se implica in cat mai multe activitati extrascolare; -participarea elevilor la olimpiade si concursuri; -curriculum adaptat pentru elevii cu cerinte educative speciale; -deschiderea oferita de disciplinele optionale in conformitate cu interesele elevilor si perspectivele de dezvoltare ale societatii -utilizarea mijloacelor moderne de invatare existente in scoala ; -utilizarea eficienta a fondurilor repartizate prin bugetul local si a fondurilor extrab -reabilitarea exterioara a cladirii scolii ; -achitarea la termen a tuturor facturilor catre furnizorii de servicii si utilitati; -promovarea imaginii scolii prin organizarea activitatilor extracurriculare; -dezvoltarea abilitatilor cadrelor didactice in accesarea proiectelor cu finantare extrabugetara; PUNCTE SLABE: -scaderea efectivului de elevi ce impune formarea de clase in regim simultan; -slaba colaborare a cadrelor didactice in realizarea a cat mai multe activitati extracurriculare si interdisciplinare; -elevi care dovedesc lipsa de preocupare si interes pentru invatatura; -lipsa unui cabinet de consiliere scolara care ar putea invata elevii sa-si gestioneze corect sentimentele negative OPORTUNITATI: -interesul politic si local pentru problemele invatamantului ; -colaborarea cu I.S.J. in rezolvarea problemelor scolii; -oferta de formare C.C.D. Buzau; -proiecte si parteneriate educationale incheiate cu institutii ale autoritatii locale; -competitii la nivel local si judetean; -comunicarea eficienta facilitata de reteaua informationala exiatenta; -atragerea de fonduri extrabugetare prin sponsorizari; AMENINTARI: -instabilitatea cadrului legislativ; -diminuarea populatiei scolare din cauze socio-economice; -elevi care au parinti plecati in strainatate -impunerea de catre autoritatile locale a unui buget pentru anul scolar 2013-2014 care sa acopere nevoile stringente ale scolii; -motivatia scazuta a cadrelor didactice avand in vedere salarizarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar; -inexistenta resurselor materiale moderne necesare in utilizarea metodelor moderne in activitatea didactica
 

COPYRIGHT © 2012 ȘCOALA GIMNAZIALĂ PĂNĂTĂU powered by Sorin GAVRILOIU